AutoZone alım tavsiyesine yükseltildi: ’Yükselen yeni ve ikinci el araç fiyatları sektör görünümünü destekliyor’
Investing.com – Bank of America, Çarşamba günü yayınladığı bir notta AutoZone (NYSE:AZO) hisselerini Nötr’den Al’a yükseltti ve hisse senedi için fiyat hedefini 3.900 dolardan 4.800 dolara çıkardı.
Banka, daha güçlü tüketici talep dinamiklerini ve hem kendin-yap (DIY) hem de profesyonel (Pro) segmentlerindeki devam eden ivmeyi vurguladı.
BofA analistleri şöyle yazdı: “AZO’yu Al’a yükseltiyoruz… Bu, AZO’nun durgunluğa dayanıklı geçmişine, hem DIY hem de Pro’da devam eden pazar payı kazanımlarına olan artan güvenimizi yansıtmak için 2026 mali yılı tahmini hisse başına kazancın 27 katı (önceki 22 kat) değerlemeye dayanıyor.”
Analistler ayrıca AutoZone’un “olgunlaşan ticari programlardan ve hub ve mega hub açılımlarından kaynaklanan devam eden Pro avantajını” da belirtti.
Bank of America, üçüncü çeyrek için güçlü sonuçlar bekliyor. Banka, 36,80 dolar olan konsensüse karşı 38,15 dolar hisse başına kazanç ve yurt içi karşılaştırılabilir satışlarda %2,0 büyüme öngörüyor.
Firma şöyle belirtti: “Bloomberg Second Measure verilerindeki ardışık hızlanma göz önüne alındığında üst sıra güçlülük bekliyoruz… Haftalık gözlemlenen satışlar Mart ayında hızlandı ve yüksek tek haneli büyüdü, muhtemelen olumlu vergi iadeleri nedeniyle.” Banka, satış sonrası otomotiv harcamalarında dayanıklılık gösteren dahili kredi ve banka kartı verilerine işaret etti.
BofA ayrıca makro trendlerin sektör için destekleyici olduğunu görüyor. Analistler şöyle yazdı: “Otomotiv parça perakendecileri artan tarife baskılarını dengelemek için fiyat artışına giderken, sektör enflasyonunun %2-%4’e dönmesi için fırsatlar görüyoruz.”
Analistler ayrıca şunu ekledi: “Tüketiciler mevcut araçlarını ellerinde tutup tamir ettirmeyi tercih edebileceğinden, otomotiv satış sonrası pazarı daha düşük yeni araç satışlarından ve daha yüksek ikinci el araç fiyatlandırmasından faydalanabilir.”
Firma, işgücü ve ticari altyapıya devam eden yatırımları gelecekteki pazar payı kazanımlarının kilit itici güçleri olarak gösterdi.
BofA şöyle yazdı: “AZO, işin her iki tarafında da pazar payı kazanma fırsatları gördüğü için girişimlere yatırım yapmaya devam ediyor ve mağaza yakınlığı göz önüne alındığında AAP mağaza kapanışlarından orantısız pay kazanabilir.”
Banka ayrıca, AutoZone’un ticari program penetrasyonunun şu anda %92’ye ulaştığını ve daha fazla büyüme beklendiğini belirtiyor.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.