Josh Sawyer, Olası Bir Pillars of Eternity 3’ün Baldur’s Gate 3 Gibi 3D Olabileceğini Söyledi

Sizce bir gün Pillars of Eternity 3 yapılırsa ve Obsidian da 2019’daki deneyimlerini göz önüne alırsa, neyi farklı yapardı? Gamepressure’e konuşan tasarım direktörü Josh Sawyer bunun cevabını 3D’ye geçmek olarak vermiş.
“Bunu daha önce de söyledim ve bazı kişiler bu fikre pek sıcak bakmıyor,” diyen Sawyer klasik CRPG’lerin nostaljik çekiciliğine atıfta bulunmuş ve eklemiş: “Ancak bence 3D bir ortama geçersek, oyunun eksik kalan yönlerini tamamlayabiliriz.”
Sawyer bu düşüncesini şu sözlerle destekliyor:
“Pillars of Eternity 2 izometrik bir perspektifte olduğu için yükseklik hissi ve dinamik çevreler sunamıyor ve Baldur’s Gate 3 gibi bir oyunla kıyaslayınca bu eksiklikliker daha da belirgin oluyor. Eğer Deadfire’ın mekaniklerini, çevresel etkileşimleri, yükseklik avantajlarını ve dinamik arazi öğelerini birleştiren bir oyun yapabilirsek, bence çok etkileyici olur.”
Aslında bu konuda Sawyer’a hak vermek mümkün bence, Baldur’s Gate 3’ün bu denli büyük bir popülerliğe ulaşmasında başarılı 3D kullanımının da büyük etkisi var. Larian, Divinity: Original Sin serisinde de bunu çok iyi kullanmıştı. Ama diğer yandan izometrik 2D CRPG’lerin de kendine has bir cazibesi olduğunu söylemek lazım.
Sawyer sözlerini şöyle noktalamış: “Bence üçüncü oyun, Baldur’s Gate 3 gibi bir çevre tasarımına sahip izometrik 3D olmalı. İşe yarayacağına inanıyorum.”
Pillars of Eternity, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve klasik CRPG’lerden (Baldur’s Gate, Icewind Dale) ilham alan bir rol yapma oyunu serisiydi. İlk oyun 2015’te çıktı ve derin hikayesi, stratejik savaş mekanikleri ve zengin dünyasıyla büyük beğeni topladı. 2018’de yayınlanan Pillars of Eternity 2: Deadfire ise denizcilik temalı açık dünyası ve geliştirilmiş oynanışıyla dikkat çekmişti.